Pomyślane Notatki

Fot. & Grafika - Marta Ćwiąkalska

 

© Marta Ćwiąkalska 2019-2024

Kontakt

Created with WebWave by PremiumYou

Laser

PremiumBlog

Kontakt

O mnie

Druk

Projekty

HOME

20 lutego 2019

W dobie wszechobecnego internetu, cała reklamowa para idzie w
e-mailmarketingowy gwizdek, a od ekspertów słyszymy o konieczności wdrożenia spersonalizowanego contentmarketingu do sprecyzowanej grupy odbiorców, najlepiej poprzez influencerów… Czy mają rację? Zdecydowanie. Czy oznacza to, że poczciwe ulotki i foldery odeszły do reklamowego lamusa? Niekoniecznie.

 

Po co wydruk?

Oprócz dobrze działającej strony internetowej, warto mieć folder czy ulotkę, jako papierowe kompendium wiedzy na temat Twojej firmy, by móc go wręczyć na spotkaniu z potencjalnym klientem lub rozdać wśród sprecyzowanych odbiorców. Jeśli Twoja drukowana reklama będzie miła dla oka, jest spora szansa, że nie wyląduje w pierwszym napotkanym koszu, tylko trafi do torebki, kieszeni albo szuflady Twojego przyszłego klienta. To trochę jak wizytówka – nikt przecież nie twierdzi, że masz ich nie mieć, bo wystarczy obecność w sieci… Czasem trzeba zostawić po sobie większy ślad niż spam w skrzynce e-mailowej czy wirtualne wspomnienie typu „gdzie ja to widziałem?...”

 

Ponadto drukowane materiały promocyjne są efektywne – mają korzystny stosunek skuteczności do ceny, a do tego sprawnie przyczyniają się do budowania świadomości marki. Zwłaszcza małe firmy mogą zainwestować niewielkie pieniądze na również niewielką ilość sprecyzowanych materiałów reklamowych, np. poręcznych ulotek, które przybliżą ich usługi wśród potencjalnych klientów.

 

 

 

 

Jak powinien wyglądać wydruk?

 

Każda reklama powinna być spójna kolorystycznie i stylistycznie z całym wizerunkiem firmy – od logo, poprzez firmowe kolory i czcionki, po styl i rodzaj usług czy produktów. Należy tu zaznaczyć i stanowczo podkreślić, że reklama w sieci i reklama drukowana rządzą się osobnymi prawami i to, co wygląda świetnie na smartfonie niekoniecznie sprawdzi się na papierze. Twój grafik powinien o tym wiedzieć i dostosować treść i grafikę odpowiednio do jednej i drugiej formy promocji. W każdym zaś przypadku reklama powinna być czytelna, nieprzeładowana graficznie i informacyjnie, za to przyjaźnie treściwa.

 

Przy popularnym obecnie druku cyfrowym można z łatwością dopasować jeden wzór ulotki do różnych usług/produktów i wydrukować w różnych ilościach, nie kierując się jednym dużym nakładem.

 

Kolejny ważny aspekt reklamy drukowanej, to jakość zdjęć – zarówno własnych, jak tych zakupionych z bazy zdjęć. O ile niskiej jakości zdjęcie jest w stanie (z bólem, ale jednak) obronić się na ekranie telefonu, tak w druku zdecydowanie bardziej odstraszy niż zachęci. Pamiętaj, że jakość Twoich materiałów reklamowych jest świadectwem jakości Twoich usług i produktów. To, z jaką dbałością podchodzisz do swojej firmy pokazuje też jak dbasz o swoich klientów. Kilka złotych więcej poświęconych na atrakcyjną grafikę i wydruk może, w perspektywie krótszego i dłuższego okresu, przełożyć się na setki lub tysiące złotych Twojego zysku, więc zastanów się, jak bardzo chcesz na tym oszczędzać.

 

 

 

 

Co zrobić z wydrukiem?

 

Gdy już masz komplet materiałów w tym samym stylu – wizytówki, teczki na oferty, notesy, ulotki i foldery czy katalogi, możesz czuć się w pełni uzbrojony i gotowy na podbój Twojego biznesowego świata! Dla dużych klientów spotykanych osobiście zachowaj komplet promocyjny, a innym grupom na targach czy innych imprezach rozdawaj zgrabne, poręczne ulotki. Uwaga – rozdajemy z dala od koszy na śmieci, a najlepiej w miejscach, gdzie szanse na zainteresowanie Twoją ofertą są najbardziej prawdopodobne :-)

 

Ciekawym pomysłem jest umieszczenie katalogu, folderu czy ulotki w formie pdf na Twojej stronie internetowej. To sposób na oszczędności i przerzucenie kosztów na odbiorcę – każdy może sobie samodzielnie wydrukować potrzebne informacje, ale też barometr marketingowy: po ilości „ściągnięć” danej informacji zorientujesz się, jaki zakres Twojej działalności jest dla odbiorców interesujący. To pozwoli Ci nie tylko prawidłowo zaplanować wydatki na kolejne wydruki, ale również rozwijać w dobrym kierunku Twoją działalność.

 

Skorzystaj z Pakietu Premium na projekty i materiały lub zamów pojedynczy projekt Twojej reklamy!

 

Co z tym drukiem?